21 februari -16

Idag blev det en barbackasväng med hackamore. Jag tänkte bara rida runt Ånestad först men det var så skönt så vi red gärdesvägarna runt Bjärby med. Det blev mest skritt och lite trav. Underlaget var lite hårt och knöligt. Han var riktigt fin bitvis när han gick fram som han skulle. 
 
Jag var ju och tittade på stallplats idag och nu har jag extrem beslutsångest. =/ Det skulle ju vara skönt med ridhus och han skulle nog trivas bättre med fri tillgång på hösilage och mer utevistelse men jag trivs ju ändå väldigt bra där vi står nu. Det är ju mer kollektivstall där jag var och tittade, vi kommer att sköta alla insläpp samt alla pass på helgerna och då finns det 7 boxar så det blir 1-2 pass per vecka. Det som talar emot är väl att hagen kanske blir leråker samt att det inte verkar vara någon som styr direkt och det är tyvärr upplagt för tjafs då... Sedan har de ju bytt folk som driver det stallet rätt ofta nu, den förra hade det ett år ungefär och nu är det ju de som stod kvar som tagit över. Just nu lutar det åt att jag inte flyttar men jag ska fundera imorgon med och höra med två andra i stallet som också var och tittade där idag och se vad de tyckte. 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vi har fri tillgång till grovfoder och det känns verkligen jätteskönt. Nu går ju Murre på lösdrift också (jag vill helst inte ha honom på box eftersom han blir så pigg och vill helst inte att andra hanterar honom heller eftersom han är lite svår). Vi hade vårt första stallmöte för typ en månad sedan och det gick hur bra som helst, men så är vi bara tre också ^^

2016-02-24 @ 20:28:03
URL: http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0