22 augusti -16

Igår red vi ut en lite längre runda. Det blev grusvägen mot stan och sedan gräsvägarna tillbaka runt Bjärby, långa rundan. Det blev lite mer trav och galopp än jag hade planerat men det var så roligt så jag kunde inte låta bli. :) Han kändes ganska fin om än lite ofokuserad. Pigg var han också när vi inte skrittade. Vi jobbade lite blandat med att ställa, flytta och växla tempo. 
 
Idag har veterinären varit ute. Under den senaste veckan har han haft kiss på skapet och bakbenen minst två gånger, det har aldrig hänt förut. Bakbenen har kanske varit lite kladdiga men aldrig skapet. Veterinären tog bort lite gojs som legat framför urinröret och blivit hårt samt tog urinprov. Förhoppningsvis är det inget problem, jag har en misstanke om att han varit lite stressad nu med alla miljöombyten och kanske inte ville hänga ut den när han kissar men lika bra att kolla ordentligt. Det har inte varit något kiss sedan igår i alla fall då jag tvättade honom ordentligt på bakbenen och under magen. Förresten är det någon som verkligen uppskattar varmvattnet. :) På Bjällbrunna steppade han gärna runt när jag spolade honom och var inte helt förtjust, nu står han snällt och avslappnat när han blir spolad, i alla fall när vattnet hunnit bli varmt. :)
 
Han hade ett väldigt hovformat sår på hasleden när han kom in idag med men såg inte halt ut i alla fall. Det var ganska ytligt och hade torkat men han var svullen runt omkring. Imorgon blir det nog tömkörning, det känns lagom. 
 
Trött häst som slickar saltsten
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0