16 augusti -16

Hovslagaren skodde honom idag och som väntat var han inte direkt trevlig... Ryckte i benen och kickade med bakbenen, suck. Alla skor kom på i alla fall. Hon tyckte det lät som han haft en hovböld av vad jag berättade och tyckte även han borde reagerat mer på skoningen om det varit något annat så kliniktiden blev avbokad. Han åkte ut i sommarhagen efteråt men hade ingen vidare brådska till de andra hästarna. 
 
På eftermiddagen hörde Rullens matte av sig och sade att Sputnik jagade min häst så fort han fick syn på honom. :( Jag var ut en extrasväng nu på kvällen men då var det ganska lugnt som tur var. Han hade fått en liten reva på vänster bak som vi tog in och tvättade men annars såg han okej ut förutom lite avskalad päls här och var. Imorgon tänkte jag rida igen. :)
 
Jag kommer även att flytta lite tidigare än beräknat, det blir redan på fredag. Allting har varit så himla struligt och knöligt i stallet sedan Akke blev halt så jag orkar inte, det känns som det blir enklare när vi flyttar.  Det passar även bättre med tävlingsplaneringen då jag inte tänkt tävla förrän september nu när han vilat så mycket och då kan det vara skönt om han acklimatiserat sig lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0