7 oktober

Tydligen har jag glömt att blogga igen... I lördags red vi en sväng på gräsvägarna, Bjärby-Styrstad. Han var rätt trevlig och vi jobbade med tempoväxlingar i skritt och trav. Han var riktigt fin på slutet efter det. 
 
Det var inga konstigheter att släppa ihop hästarna. Han hälsade på Matilda, skrek lite och viftade med ett framben, sedan var det bra. Han var mer intresserad av maten. :p
 
Idag red vi Styrstad-Bjärby. Han var allmänt jobbig. Dels var han sjukt pigg efter tre dagars vila och så hittade han på lite hyss. Han höll på och vända och resa sig vid två tillfällen, jag gillar inte att han håller på så. Han var svår att jobba med också då han blev springig när jag red framåt. Jag försökte göra tempoväxlingar men det fungerde inget bra. Galoppen var bra i alla fall. 
 
När vi kom tillbaka till stallet och jag mockade hostade han massor. Jag vet inte om han har blivit lite förkyld, om han satte mat i halsen eller om det var något annat. Han verkade inte påverkad i övrigt i alla fall. Jag får se hur det är imorgon, då tänkte jag tömköra på banan om han inte är dålig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0