20 oktober

Idag blev det då barbackatur. Först skrittade vi 20 minutersrundan innan vi fortsatte på ridbanan. Bjudningen under framskrittningen var helt okej även om den naturligtvis kunde varit bättre men det finns ju så mycket att titta på. :p Väl inne på banan var han superfin. Vi jobbade mest med tempoväxlingar och det fungerade bra, han bar sig riktigt fint när jag tog tillbaka men ändå höll igång traven. Vi testade även lite öppna. Det var svårt i vänster varv, mitt fel som inte kan sitta som folk, men på slutet gick det bättre. Som avslutning i galoppen gjorde vi även två fattningar från skritt i varje varv. Den första blev det lite seg då han ändå inte är riktigt framme men den andra blev fin i båda varven. På slutet ville han inte ta för sig framåt när jag skulle länga traven så att han var lite tjurig senast vi red berodde nog på trötthet. Han verkar ändå lite irriterad på sadeln då han går bättre utan så nu ska jag rida barbacka så mycket som möjligt tills sadeln är kollad. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0