7 november

I onsdags blev det klättring igen i backen vid Ånestad. Förtom att han bråkade på det vanliga stället de flesta gångerna skötte han sig bra och kändes ganska trevlig. 
 
Idag var vi ut på långtur. Vi red bort förbi Styrstad bygg igen och undersökte traktorstigen vid jakttornet. Diket visade sig vara mindre än väntat och inga problem att komma över. Traktorstigen var ganska trevlig och vi hittade en runda som bjöd på en hel del klättring. Det var inte det bästa underlaget men det var helt klart ridbart, dit kan jag nog rida igen. Hemåt red jag bort åt andra hållet på traktorstigen och bort till gården man såg innan vi vände och tog samma väg tilbaka som vi kom. Den här gången hoppade han över diket med obligatoriska bocksprång efteråt, åt andra hållet klev han faktiskt. Han kändes trött i kroppen men inte i huvudet hemåt, lite skum känsla. Vi red runt och bort till de vanliga gräsvägarna istället för förbi Styrstad bygg hem. Det diket var större än de vi har gått över tidigare men han tvekade inte länge innan han skuttade över. Hemåt blev det en del galopp, annars skrittade vi mest. Vi avslutade i sommarhagen med ett varv runt hindren men vi tog det lugnt och han var faktiskt inte speciellt taggad där, det brukar han ju vara. 
 
Imorgon ska jag få mina sadlar tillpassade. Vi får väl se hur det går då det dels ska regna hela dagen samt att jag åkt på världens förkylning igen. :(
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Skönt med sadelkoll, hoppas att det går bra och blir något uppehåll.
Tråkigt med förkylning dock :(

2015-11-08 @ 04:22:29
URL: http://myakhalteke.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0