1 november

Idag var vi på lite upptäcktsfärd då vi bara skulle skritta för att bli av med eventuell träningsvärk. Vi red bort förbi Styrstad bygg, där har vi bara varit kanske två gånger. Jag inspekterade gräsvägarna där men tyvärr hittade jag ingen som var speciellt bra att rida på, de var så korta allihop. Ena vägen kunde man nog komma bort till de vanliga vägarna om man hoppade över ett dike men jag hade ingen lust att testa utan sadel på pigg häst. :p Jag såg en traktorstig som så trevlig ut men tyvärr verkar det svårt att ta sig till den. Jag ska se om jag kan ta mig till in i skogarna där borta någon dag. Akke var pigg idag men det blev mest skritt. Vi travde lite grann och hemåt blev det galopp då han "missförstod" mig när vi skulle trava. :p
 
Han hade ett sår på insidan av höger fram ovanför knät, jag misstänker att han har rivit sig själv på sömmarna på skon... Jag tvättade och så får vi se hur det ser ut imorgon, det var mest ytligt men på ett ställe såg det lite djupare ut. Bakkotan såg fin ut i alla fall som tur var men alltid ska det vara något. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0