13 maj

Idag var Akke så jäkla idiotfin på hoppträningen! Han har nog aldrig gått så bra. :D När vi red fram kändes han helt okej, men inget speciellt. Vi jobbade med lite öppna och att hålla bjudningen där och red över några bommar som låg lite här och där. Han blev lite ofokuserad i galoppen för det kom hästar. Vi fick börja med att rida galoppbommar. Först skulle vi gå på fem galoppsprång och jag tänkte att det är ju inga problem han brukar ju inte vara så stor i galoppen, trodde jag. :p Han gick enkelt på fyra så det blev att hålla ihop ordentligt för att få plats men det gick super då. När vi klarat det red vi på fyra igen vilket inte var några problem och avslutade med tre innan vi bytte varv, då fick jag rida mer fram. Samma sak i andra varvet och ungefär samma resultat där och han kändes väldigt trevlig och reglerbar. :) 
 
Efter det lade M upp bommarna till räcken och vi fick rida linjen på fyra galoppsprång. När vi gjort det hoppade vi bana. Han hoppade snällt och det var ordning på grejerna, lite tvekan på första hindret men det var bara att hålla om lite extra så gick det bra. :) Till och med bytena fungerade hyfsat och han slog inte så mycket när jag kom ihåg att jag bara ska räta upp mig och sätta mig i nya galoppen istället för att bråka med skänkeln. Vi hoppade ett varv till med fyra hinder till på slutet och då var det höjt till 80-90 centimeter men det var inga problem alls. Han smet förbi sista men det var mitt fel. Svängen blev inget bra då han flöt ut och han fattade inte att han skulle hoppa. Vi gjorde ny anridning och då var det inga problem. Det var sån himla skillnad på ridbarheten, jag kunde koncentrera mig på att styra och lägga honom rätt på hinder istället för att jaga runt honom då han hade egen bjudning idag. Supernöjd!
 
Förhoppningsvis har trotsperioden tagit slut. Det var många bitar som föll på plats för mig i måndags med, det kändes. :)
 
Jag vill komma in matte, det är för lite gräs här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0