11 maj

Idag blev det ridning på banan och han kändes riktigt trevlig. Till att börja med var han lite tjafsig i munnen men så fort han fick ner huvudet gick det bra. Vi värmde upp med lite cavaletti och öppna samt skänkelvikning vilket gick bra. Jag satte ordentligt med trav i honom innan så höll han faktiskt bra tempo och bjudning. Efter det jobbade vi med byten över en bom. Efter några försök när jag fått ordning på mig själv gjorde han ett rent byte i varje varv och då släppte jag det. Jag red igenom LC:2 vilket gick bra förutom lite trassel med höger fattning och att jag inte kunde programmet helt och missade övergångarna på serpentinen. Efteråt jobbade jag mer med fattingarna åt höger och de var fortsatt problematiska, mycket beroende på att han får mig fel när han inte fattar på en gång och jag börjar sitta och klämma. Det släppte lite efter en stund i alla fall. Vi testade även fattinngar från skritt och i vänster varv gjorde han det superbra på första försöket. Åt höger var det svårare eftersom han inte tar den fattningen ordentligt men efter några försök gick det där med och då travde jag av honom. Vi avslutade över bommarna och gjorde lite travökningar. Han var jätteduktig och kunde hålla ökningen torts att jag bara drev på honom när jag ville att han skulle länga dig i början, sedan höll han rätt tempo. Riktigt nöjd med killen idag. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0