10 juni

Idag hoppade vi på banan. Helst hade jag velat träna för M men hon hade inte tid så jag fick fixa själv. :p Jag byggde upp 5 1/2:an samt ett räcke på långsidan. Vi började med att checka av traven lite med tempoväxlingar och flytta för skänkeln och det var inga problem. Efter det körde vi lite galopp, mest gas för att han skulle komma igång men jag varierade tempot en del med. Vi testade även byten men det fungerade inte alls, han bytte bara fram och efter en stund kändes han så pass trött så jag gav mig. Han fick en liten skrittpaus och sedan började vi hoppa. Han hade svårt att ta tag i hindren när vi hoppade 5 1/2:an men när jag satt tillbaka mer över första så jag kunde driva på honom över andra gick det super. :) Efter några skutt på låg höjd där tog vi hindret på långsidan några gånger och det gick bra. Lite segare från utgången men helt okej ändå. Efter det höjde jag upp 5 1/2:an och fortsatte traggla med den och de sista tre sprången gick super. När jag gör rätt gör han ju vad han ska. Hindren låg på cirka 75 centimeter som mest. Vi avslutade med att testa att byta igen men det gick inte bättre, däremot blev han lite uppstressad av det på slutet. =/ Vi får jobba vidare med det någon annan dag när vi har en bom till hjälp, jag tycker det är lättare då. 
 
Efteråt stretchade vi och han blev avspolad. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0