20 februari

Motionsdags för pållen igen. Jag red faktiskt bort idag. :) Förra gången hästarna var ute när vi gick förbi hade ju en häst race i hagen så Akke blev lite lagom uppspelt... Jag kände inte för att utsätta mig för det igen så då fick det bli ridning, chansen att ramla av kändes mindre än chansen att blir nersprungen. :p Som tur var höll sig alla hästar lugna men Akke var rätt pigg så det var skönt att sitta på i alla fall. :) Tyvärr kände jag av axeln när jag red, Jag har omedvetet lärt mig att använda armen utan att röra axeln så mycket misstänker jag. :( När jag red så tvingades jag att röra den när jag följde med i Akkes rörelser. 
 
När M red var han stark och ofokuserad den lilla busen. De provade att flytta för skänkeln vilket gick väldigt bra. Han var ju tvungen att se om han kunde slippa först men när det inte gick gjorde han snällt som han skulle. :) Det blev även ett par byten men det verkade han ha glömt lite hur man gör för han bytte bara rent en gång. Efteråt var det en trött häst, han var väldigt trevlig och behändig att gå hem med. :p Han verkade i alla fall nöjd med att få röra på sig. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0