16 december

Ähem, nu har jag visst slarvat med att skriva igen men får väl skylla på att jag har mycket att göra. :p
 
I söndags hade vi luciaritt i stallet vilket innebar att de flesta pyntade sina hästar/sig själva lite och så skrittade vi en sväng. Min häst skötte sig bra över lag även om det blev lite kalabalik när vi red förbi Bjärby och fölet rejsade i hagen brevid vägen. Troligtvis blev han skrämd av att en av våra hästar hade bjällror som lät eller så såg han bara sin chans att springa när det passerade många hästar. 
 
I måndags red vi på gräsvägarna från Bjärby och så tog vi grusvägen hem. Egentligen hade jag tänkt fortsätta på gräsvägarna med jag höll på att frysa ihjäl då det plötsligt blivit kallt och jag glömt att ta med termobyxor... Han var spänd och tittig större delen av ridturen även om det blev marginellt bättre när han fått trava en stund. Han var fin en bit på grusvägen hemåt i alla fall. Han var förskräckligt pigg och när vi travade på vallen hemåt var det någon som smygökade minsann. :)
 
Idag red vi på grusvägen, nästan ända bort till Arkösundsvägen. Han var lite mer avslappnad och arbetsvillig idag och vi jobbade omväxlande med sidvärtsrörelser och tempoväxlingar/övergångar. Sista biten hem var han superfin bitvis när vi travade lite. Det är ju fortfarande fruset så det blev mest skirtt, dock var det någon som var väldigt pigg så han fick trava lite med. Det får gärna tina igen så vi kan galoppera, det behövs. :p
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Roligt att det går så bra för er :)
Lyckades du få på honom något glitter? Jag hade en vision om att få på Maali, men det sket sig :)

Svar: Tack! Nej, jag orkade inte pynta honom något annars hade det nog inte varit några problem, vi nöjde oss med röda boots. :p
Thalbaz

2015-12-17 @ 03:10:22
URL: http://myakhalteke.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0