6 april

Idag var vi ute på remsorna och galopperade. Han var lite seg men kändes mjuk och fin. Jag jobbade mest med att få fram honom i galoppen och det gick helt okej. Den sista biten jobbade vi med fattningar och det gick bra. :) Han var även på ovanligt gott humör när vi borstade, knappt några sura miner och bara minimalt viftande med ena bakbenet en gång. :)
 
Igår lasttränade vi och det gick bra. Totalt gick vi in 4 gånger tror jag. Först bara rakt igenom, sedan med bommen uppe och till sist två gånger då jag stängde bakom honom. Första gången var han på väg ut igen när jag gick bak men när jag höll bommen bakom honom gick han fram igen. Andra gången hann jag stänga innan han provade att backa. Andra gången stängde jag även baklemmen. Alla gånger gick han bara rakt in utan att tveka. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0