28 september

Idag blev det ett kortare pass på banan och vi blev filmade. Det blev faktiskt ett litet hinder med. :) Han skötte sig helt okej, som vanligt ofokuserad och med huvudet i vädret till att börja med men sedan blev han riktigt fin. Jag tror att det handlar en hel del om att jag ska jobba honom ordentligt i skritten innan vi travar. När han går där han ska i skritten blir traven ofta bra. Han var riktigt ridbar idag om än lite seg. Jag hade inga sporrar, undrar om det hade något med saken att göra? Hindret gick jättebra, vi började att travhoppa det som kryss och sedan en gång i galopp åt varje håll innan vi lade upp det. Då var det ungefär 50 centimeter och han skuttade över fint utan några större tveksamheter eller slingringar. Nöjd med honom även om det inte var vårt bästa pass. Vi höll bara på i cirka 20 minuter men jag tror det var lagom, speciellt med tanke på att han maskades av i fredags. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0