6 oktober

Idag har vi faktiskt tränat, kors i taket. :p Han kändes lite seg och småsur till och från under passet men inga allvarliga utbrott. Vi jobbade mest med ställningen, i vänster varv skulle han vara ganska rak och jag fick tänka lite bakdelsvändning, åt höger däremot fick jag rida med inner skänkel och ytter tygel för att forma honom. Han gick grymt fint stora delar av passet och en skritt är jag extra nöjd med, där lyckades jag driva på honom mer än vanligt och ryggen kom upp något enormt och han trampade på superbra bakifrån. :) Det blev inte mycket galopp, ett par varv runt fyrkanten åt höger och ett varv på volten och kanske tre varv åt vänster samt ett på volt. Bitvis kom han faktiskt ihop i galoppen när jag började jobba honom där. Det här var helt klart ett av hans bättre pass, om inte det bästa hittills. :) Tyvärr kan det dröja till nästa gång då det nog var sista gången hemma. Från och med nu blir det nog att åka till ridhus och träna och lastningsmässigt är vi nog inte där än... Någon har slarvat lite med träningen. :p
 
Jag har även gjort ett nytt försök med hovboots. Jag fick låna hem ett "fit-kit" och har nu hittat en storlek som verkar bra samt beställt den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0