4 oktober

Idag har vi provat sadel. Akke verkade trivas med den, jag upplever honom som lite stapplig när man tagit på sadel och ska gå ut men det märktes inget med den nya sadeln, jag tyckte även att han rörde sig mer fritt, både från marken och när jag red. Jag tyckte den kändes lite konstig och ovan att sitta i men det blev bättre när vi breddade sätet lite och så ska jag ha en annan kåpa än den jag provade som är mer lik min egen hoppsadel så blir det nog bra. Tyvärr hade sadelutprovare inte med sig den kåpan, men det blir nog som sagt bra ändå. Han var lite seg idag så gårdagens strapatser tog nog på honom men han var väldigt mjuk och gick fint. Lite sur i galoppen men det kändes som det var trötthet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0