21 oktober

Vi red en sväng i regnet och mörkret idag. Han var ganska spänd redan innan vi kom iväg och det fortsatte hela ridturen. Vi provade en ny väg förbi Styrstad och den var läskig tyckte han. Jag orkade inte bråka om det så jag hoppade av och ledde honom förbi vad det nu var som var läskigt och då gick det bra. Vägen vi red på var väldigt blöt och det var mörkt så vi red inte så långt. Hemåt var det fart på honom och han kunde till och med galoppera i leran. Vi tog vägen förbi Bjärby hem och han fånade vid hagarna innan dammen, suck. Den här gången hoppade jag inte av utan tvingade honom förbi. Det gick verkligen bara ett steg i taget sedan var han tvungen att stanna och titta en liten stund innan han kunde fortsätta... När vi väl var förbi hagarna blev det i alla fall lite mer fart på honom. Jag testade att rida på hackamore idag och det gick helt okej. Styra gick bra och det var det jag var lite orolig för innan. Han gick ju inte mycket i form men han var så spänd över att det var mörkt och regnigt och gud vet vad så han hade nog inte gått bättre med bett. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0