26 maj

Igår släppte vi hästarna på bete. :) Innan passade vi på att löshoppa lite. Det gick inget vidare med Akke som knappt ville gå över bommar på marken... Han fick i alla fall ta bommarna några gånger, sedan lade vi upp ett litet kryss på sista hindret som han hoppade helt okej så då fick det räcka. Han var inte förtjust när jag skulle ta honom och leda in honom i gången till hindren. Han vände rumpan till några gånger... 
 
Betessläppet var faktiskt rätt lugnt, jag trodde han skulle vara mer i luften än på marken när vi gick bort då han varit väldigt pigg ett tag men förutom att han skulle gå fort och i rumpan på Dante så skötte han sig helt okej. När vi släppte dem for alla iväg i full galopp en sväng men efter det var det lugnt. Akke, Dante och Sune hade gått tillbaka till grinden och Akke gömde sig bakom Dante då han tyckte Sune var läskig, idag däremot verkade det som han nästan bestämde över Sune. De andra häsarna hade stannat där vi släppte dem och det var lugnt där med. När jag åkte hem efter att ha mockat ur boxen hade Akke, Dante och Sune gått bort till de andra igen. 
 
Idag skurade jag boxen lite och tvättade Akkes regntäcke innan jag gick och bytte grimman mot flugluva och smorde in nosen med solkräm. Han hade uppenbarligen varit i dammen för han hade lera upp till knäna och lerstänk halvvägs upp på rumpan. :p Han verkade väldigt nöjd med att gå på bete och höll ihop med Dante och Poet, det är tryggt med bästa kompisen och en gammal farbror. ^^
 
Han var tjock i vänster knä igår och var det idag med. Han har semester nu då jag ska bort på torsdag och han ändå skulle vila i minst en månad från 1 juni. Jag hoppas att knät blir bra med vila. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0