12 mars

Idag stod ridning av monstret på schemat. Han var rätt så pigg i början och knatade på i bra fart, lite för bra faktiskt då det mest kändes obalanserat. Jag hade plockat fram lite cavaletti och det tyckte han inte var något konstigt. Bitvis gick han fint men styrningen var det lite si och så med... Så här i efterhand skulle jag ha gett mig tidigare under passet men han var svår i vänster och jag ville få igenom ställningen så vi trälade ganska länge och han blev mest ovillig och sur. Jag red även på Peewee:t och det fungerar inte rikitg på honom, det blir lite för bra helt enkelt och han orkar inte. Även här måste jag nog backa lite och befästa de grundläggande hjälperna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0