Peewee!

Äntligen har mitt peewee bett kommit, är sjukt sugen på att testa det! :) Nunne lär bli första försökskanin då jag inte kommer att hinna rida Akke innan det är dags att ta hand om Nunne igen och dessutom rids han helger nu igen. 
 
Idag gick vi en promenad upp till badplatsens parkering. Det blev inte längre då gjorden jag hade till galopptäcket var för lång och kasade bakåt så jag ville inte att den skulle komma för långt bak. Han var rikigt städad idag, han håller ju fortfarande på och bushugger och gapar men idag var det lugnare. Han var piggelin och hemåt övade vi start och stopp från båda hållen och på slutet skötte han sig rikigt bra. :) Bakbenen såg fina ut idag och jag är rädd att han har lite mugg och det är därför han svullnar upp. Han såg lite röd och irrierad ut i på ballarna och i karlederna bak. Nu är det i alla fall inte lerigt längre så det blir förhoppningsvis bättre snart. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0