21 januari

Red Nunne en stund på banan barbacka, orkade inte krångla med sadel. Motivationen var väl inte direkt på topp men vi jobbade med lite övergångar i alla fall. Han var riktigt fin i formen men jag fick inget tryck i honom eftersom underlaget inte var så bra. För ovanlighetens skull var han nästan finare i höger varv än i vänster. Han tog ordentligt stöd på ytter tygel och ställde sig fint. Jag tror minsann att mina kiropraktorbesök har gjort nytta, jag är mycket rakare i ryggen nu, hoppas bara det håller sig. :)
 
Nunne har blivit ganska tunn så jag känner mig nästan elak som rider på honom. Det är inte samma fart som det brukar och han är lite ovillig att gå in i stallet för tillfället. :( Det är inte så inspirerande att rida när han är så tunn heller, han kommer ju inte att sätta en enda muskel innan han har blivit tjockare så all träning är totalt bortkastad. =/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0