14 januari

Det blev en kortare ridtur med Akke trots allt idag för att prova bettet. Vi knatade runt i skogen vid tranformatorstationen en liten stund och red sedan bort till vägen och vände. Han var pigg och riktigt trevlig att rida, han lyssnar bättre på skänklarna tycker jag och bjudningen var det inget fel på idag, han travade när jag red på långa tyglar och vi tog en liten galopp på slutet. :) Han är så rolig att jobba med, man märker verkligen att det händer saker och att han utvecklas, bästa hästen! :D
 
Bettet fungerade sådär, vi hade dålig broms och han gick och skakade på huvudet till och från men jag tror inte jag lyckades passa in det helt korrekt. När jag tittade på bilderna verkade det som att jag skulle korta upp sidostyckena mer, jag får prova det nästa gång. När jag tog på det verkade han i alla fall gilla det, han höll inte på och greja som med de andra betten, han verkade mest undra vad jag stoppat in i munnen på honom. :p Förhoppningsvis blir det bättre när jag hissar upp det lite och eventuellt stuntar i nosgrimman. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0