Installning

Idag stallade vi in hästarna, de flesta i alla fall, tre pojkar går kvar ute ett par veckor till men Akke börjar bli på gränsen till tunn så jag vill ha honom inne nu. Jag ska åka bort om en vecka så då får han förmodligen vara ute på nätterna men tills dess får han vara inneråtta på nätterna. :) Måste säga att det är skönt att ha honom inne igen. 
 
Vi lasttränade lite idag och han var superduktig. Jag öppnade genom hela transporten och så fick han gå rakt igenom. Första gången stannade jag honom halvvägs in och gav äpple men då backade han ut igen men nästa försök klev han in ganska snällt och kunde gå ut fram utan stök. Vi gick runt och gick på en gång till och då fick han stanna när han kommit in hela vägen och fick två äpplen och så knallade vi ut framåt. Eftersom han gick på väldigt lätt andra gången slutade jag så han inte skulle sura ihop. Kändes inte så värt det att köra fram trailern för mindre än fem minuters övning men eftersom han skötte sig så bra så får jag ta det. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0