24 augusti

I förrgår hämtade jag trailern så vi kunde lastträna. Han gjorde det faktiskt bra och klev ganska snällt upp på rampen. Det var mitt mål att han skulle upp där och jag hade inga krav på att han skulle gå längre in. När vi varit i stallet och borstat tog jag med godishinken och ställde den i mitten av transporten och han gick snällt in och åt sin mat där, inga problem. När maten var slut och jag tyckte han kunde gå på en bit igen blev han lite tjurig men utan allt för mycket övertalning kunde han gå upp på rampen och gå ett myrsteg framåt frivilligt och då nöjde jag mig. 
 
Idag har vi ridit igen. Nu finns det stubbåker bakom damernas bete så vi red där. Det var bra fart när vi gick mot hagen, ganska mycket segare åt andra hållet. Vi skrittade ett varv och sedan galopperade vi och jag försökte gasa lite en bit innan vi red bort till hoppdungen och tog ett varv där. Han var seg som kola där och hoppade bara över en av stockarna, de andra travade han över eller gjorde någon sorts halvsprång. Vi fortsatte även en sväng i skogen där för att inspektera lite balar som man kunde hoppa över tidigare men de var nedrivna så vi red tillbaka till stubben. Där försökte jag få honom att jobba lite i form i trav på volt men han var spänd och drog mot hagen hela tiden så det var svårt. Ena halvan av volten skulle han galoppera och den andra knappt trava. Till slut fick jag ihop honom några steg då och då och han började slappna av lite så då avslutade vi. Vi var ute i ungefär 40 minuter så han var nog lite trött med, uttråkad om inte annat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0