Dålig motivation

Har inte orkat skriva i veckan men ska sammanfatta lite. 
 
I onsdags tömkörde jag och det gick ganska bra, inga vändningar i alla fall. Jag hade plockat fram cavaletti som han fick springa över men det var han inte imponerad av. :p Han försökte smita förbi dem hela tiden så när jag ville att han skulle trava över dem fick jag rikta in honom i skritt för att sedan gå över till trav strax innan. Vi höll inte på jättelänge då han fakitskt skötte sig. Jag avslutade med att bygga ihop bommarna till ett litet hinder som han skulle hoppa över men det ville han inte, jag fick springa före och leda honom för att han ens skulle överväga att hoppa...
 
Igår kom Patricia Hadenius och provade lite sadlar på Akke. Jag ville veta om min Bates gick att använda och jag hade även med mig ponnyns gamla sadel för att se om den gick att ha. Ingen av sadlarna låg speciellt bra men hon ska försöka fixa en fransk gjord till nästa vecka och så ska jag provrida i sadlarna med den. Tanken är att fixa en temporär lösning med dem så länge och köpa något som passar i höst, en WOW står just nu på önskelistan. :) Annars fick jag ett bra intryck av henne, hon verkar duktig. Galoppsadeln låg inte bra i alla fall, han var lite svullen vid manken av den så den kommer bara att användas vid intervallträning i fortsättningen vilket var tanken från början. 
 
Idag red jag ut en sväng. Vi red ridslingan och den hade faktiskt torkat upp lite sen sist. Jag hade ponnysadeln, en Knights King Edward, och hjälp vilken skillnad det var att ha en ordentlig sadel igen! Han verkade trivas bättre med den också även om den inte var optimal. Jag störde mig lite på att den låg i framvikt. Vi avslutade med några varv på ridbanan för att känna av sadeln och han gick rikigt bra i skritten och kom faktiskt till arbete i traven också när jag red snett igenom. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0