14 april

Idag red jag ut busen i skogen en sväng. Vi red bort till motionsspåret för att försöka hitta ridslingan som finns där. Det låg farliga plastbitar på flera ställen på vägen dit och trots att han sneglade misstänksamt på dem var det inga större problem att gå förbi, vattenpölen var farligare trots att han inte behövde gå i den. :) Jag lyckades ju rida slingan åt "fel håll" så märken på träden som visar vägen satt på baksidan vilket resulterade i att jag hade lite svårt att vara säker på att vi var på rätt väg. Vi red tills jag inte kunde klura ut vart vi skulle fortsätta, då vände vi hemåt igen och jag hittade fortsättningen åt andra hållet i stället och red däråt en stund. Tyvärr var större delen av stigen ganska sank eller full med pinnar så jag var inte alltför imponerad, jag får väl se om vi orkar ta oss runt hela någon dag men med tanke på att jag sett ungefär halva nu och den inte var bra så är det ingen prioritet att rida runt den. Akke blev väldigt pigg så fort vi kom in i skogen och tyckte det var spännande, däremot var han inte imponerad när jag tyckte vi skulle avsluta på ridbanan men det fick han finna sig i. Han var duktig där och det gick bra att styra. Vi travde några varv runt fyrkanten och provade lite galopp med. Han kunde även göra serpentiner i båda varven. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0