15 september

Idag var vi i Norsholm och tävlade. Jag började med att tömköra på morgonen för att få honom mjuk och fin. När vi kom fram så blev det ganska lång framridning, jag började med att skritta på lång tygel i 15 minuter och sedan skrittjobbade jag honom lite innan vi travade och kände lite på rörelserna. Naturligtvis kändes han superfin redan från början så det blev mycket skritt på framridningen och en hel del på lång tygel så han inte skulle bli trött. Han blev lite trött när vi väntade på att gå in på banan och det visade sig i programmet. Han kändes ganska avslappnad och fin och vi hade inga direkta missar men han var lite orolig i formen bitvis och "tappade eftergiften" enligt domaren. Vi slutade på 56,71% och jag är väl ganska nöjd med det, det var ju ändå LA debut och vi har inte tävlat dressyr på ett år och då var det fälttävlan. Jag är i alla fall nöjd med känslan, formen vet jag ju att den är som den är. 
 
Nästa helg ska vi hoppeliskutta lite på Åby och sedan ska vi bygga muskler hela vintern och jobba med formen och tävla fälttävlan hela våren. :)
 
Redo att åka :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0