6 oktober

Det blev tömkörning av Akke. Jag hade varit duktig och plockat fram bommar att gå över men det var ju bara att glömma. Det var tillräckligt svårt att få honom att trava på en volt i vänster varv så vi gav upp bommarna ganska snabbt. Han var inte alls sammarbetsvillig och tyckte att det där med att gå på volt var ett korkat påhitt... Efter ett tag så började han med att vända när jag smackade och ville att han skulle gå fram också, suck. Jag nöjde mig när han hade travat snäll ett varv på volten, då bytte vi varv. I höger varv gick det mycket bättre och bommarna var inte lika svåra även om vi inte gick över dem så mycket. Vi kunde till och med galoppera lite utan att komma alltför mycket ur kurs, dock blev det fel galopp i alla fattningar men jag orkade inte bry mig om det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0