29 oktober

Idag blev det dressyr vid badplatsens parkering. Jag brydde mig inte ens om att titta på banan, den lär ju i princip ha stått under vatten med tanke på allt regn som kommit. Vi hade gramanen idag och började med att bara rida runt parkeringen med fokus på bjudningen. När jag tyckte han värmt upp tillräckligt gick vi in på en volt och körde tempoväxlingar i trav innan det blev fattningar från skritt. Han var väldigt pigg och sprang gärna på så det var lite svårt att få ihop honom ordentligt. Jag har även svårt att sitta ordentligt i höger varv och det underlättar ju inte även om jag försökte tänka på det idag. Det gick bättre när jag satt rätt. Större delen av passet kändes det väl sådär, jag var inte helt fokuserad och det hjälpte inte att det började ösregna efter en stund och mitt ridtäcke gled bak så jag fick ta av det. På slutet fick jag honom i alla fall att ta stöd på ytter tygel i höger varv genom att vänsterställa i högergaloppen. Huvudmålet med passet var att få ordentligt stöd i tyglarna och det lyckades faktiskt. När vi travade av kändes han fin. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0