25 oktober

Har inte blivit att göra mycket med hästarna den här veckan. Har varit dåligt väder och jag har varit trött. Igår red jag i alla fall Nunne. Vi klättrade i Kristinabacken, först två gånger i skritt och sedan två gånger md galoppfattningar från skritt, sedan hade jag tröttnat och Nunne kändes lagom mör. Egentligen hade jag tänkt rida en kortis på banan innan jag gav mig men den var så blöt så det blev bara ett par varv i trav innan jag skrittde av. Känslan var sådär, han var spänd och ville inte riktigt gå fram till bettet. 
 
Idag tog vi en sväng i skogen, först vägen mot Eriksberg och sedan genom skogen hem. Jag jobbade honom ordentligt i skritten på vägen och han kändes faktiskt riktgt fin, även traven kändes helt okej. När vi galopperade uppför backen vid motorvägen stack han för mig den typen och kände inte alls för att lyssna förrän 100 meter senare... Då var jag inte glad på honom och han fick göra halt och backa innan vi galopperade igen. Han brukar dra iväg på den sträckan men jag brukar inte göra någon affär av det men idag tyckte jag att han skulle lyssna på mig. I övrigt kändes han mjuk och fin. 
 
Imorgon ska jag försöka göra något med Akke. Förhoppningsvis har banan torkat upp lite så vi kan löshoppa, annars blir det tömkörning/promenad i skogen eller westernlongering. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0