Veckans träning

Hmm, inte bra att vänta med att skriva, kommer ju knappt ihåg vad jag gjorde i veckan. I måndags var det i alla fall intervallträning som vanligt. Nunne var inte lika pigg som de de senaste gångerna men orken var det inget fel på. Jag försökte köra 1,5 minuts galopp och 1 min skritt fyra gånger men det kom lite joggare och backar ivägen så det blev mer 1,5 minuts skritt ändå. 
 
I tisdags blev det lite hoppning på banan, mest för att känna av lite inför tävlingen. Det blev kort uppvärmning och sedan 6-8 språng på de två hindrena jag byggt upp. Han kändes riktigt trevlig ävan om jag hade velat få lite mer tryck i honom. 
 
Igår fick han vila då jag har åkt på en förkylning. Det kändes bättre att låta honom vila så jag förhoppningsvis skulle bli piggare. 
 
Akke har blivit tömkörd i veckan. I måndags eller tisdags blev det lite dressyrtömkörning på banan med sadel och fokus på bjudningen. Det gick riktigt bra faktiskt och som avslutning skrittade jag på honom tre varv runt banan. Bitvis var han istadig och ville inte gå men när han gick framåt hade han fin bjudning och tog för sig. Jag försökte trava med men det ville han inte, då blev det motorstopp. 
 
I onsdags tömkörde vi runt Atlas och Nunnes hage och han är helt klart mer svårstyrd i skogen. Det var lite vingligt på sina ställen och när vi kom till "bron" skulle han absolut inte gå över. Det slutade med att jag fick leda honom över fram och tillbaka fyra gånger innan jag kunde tömköra honom över den. Vi avslutade med att han fick dra en liten lastpall två varv runt banan. Det gick bra fast han slog mot linan en gång när han tyckte den låg mot hans ben för länge i en sväng. 
 
I fredags hämtade jag transporten så då passade vi på att lastträna lite. Det gick ganska bra att gå inte men han tyckte det var läskigt med taket i trailern och backade gärna ut. Efter ett tag hämtade jag godisburken och då var det någon som nästan sprang in i transporten och inte ville backa ut istället. Tur att han är lättmutad. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0