3 mars

Hmm, vad har jag pysslat med i stallet den här veckan? Har i alla fall inte haft varken ork eller tid att skriva något. Idag har jag i alla fall vait i Romme och åkt skidor. :) Roligt att komma iväg lite, det var några år sen sist.
 
I måndags tror jag bestämt att vi flyttade ner resten av hösilagebalarna och då blev det ingen ridning eftersom energin tog slut. Tisdag och onsdag var det isgata om jag inte minns fel så Akke fick nöja sig med borstning och i torsdags skulle jag ha ridit men jag var tvungen att väga upp hö istället och det tog sin lilla tid vilket innebar vila igen för Nunne. På fredagen red jag i alla fall. För ovanlighetens skull gjorde jag inte klart stallet innan jag red, annars hade jag väl inte orkat. Det blev en kort tur med galoppsadel och med kortare läder än förra gången. :) Den var faktiskt bekvämare att sitta i när man kortat upp lädren lite. Jag hade inga större krav, vi red bara på vägen vid stallet och travade och galopperade lite. Som avslutning red jag ihop honom lite i traven men han var spänd efter galoppen så det gick halvbra. Formen var det inget fel på men han var kort och spänd i steget. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0