Trasig hästar, suck...

Nunne kanske är fräsch, det är så svårt att säga när man sitter och känner efter. Ibland känns han som vanligt och ibland lite skum. Vi rider väl igång honom i alla fall och om han inte är helt okej kommer det nog att visa sig. 
Idag red vi bort till Gransjönäsbadet först och sedan tillbaka till ridbanan där jag försökte känna om han var okej. Det blev ganska mycket trav och lite galopp och han var trött efteråt. Vi skrittade av en sväng på vägen och totalt red vi i 45 minuter. 
 
Akkes sår som jag upptäckte igår var värre idag, eller inte såret, men svullnaden. Nu var han svullen på hela utsidan av benet ner till knät. Eliots matte hjälpte mig att tvätta ur det ordentligt och så lade jag på lite salva och avvaktar om det blir bättre. Han fick gå i egen hage då den nya knappt har en plan fläck och jag inte vill att han ska bli jagad då han var halt. Han hade ingen feber i alla fall och aptiten var det inget större fel på men det märktes att han inte mådde bra, lilla gubben. <3
 
Såret
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0