Hmm, det var ett tag sedan...

För mycket jobb och häst så jag har knappt haft datorn på under veckan... 
 
Nunne fick jobba lite i backe när vi red bort till höger under motorvägen och hem igen uppför branta backen i måndags (tror jag). Det blev mest skritt men lite trav och galopp fick vi in och han var förfärligt pigg och stark uppför backen längs med motorvägen på väg hem så jag orkade inte bråka om farten utan lät honom springa. Han verkade inte halt i alla fall. 
 
I tisdags blev det gymnasikhoppning på banan då jag satte upp en serie med tre studshinder på väldigt låg höjd med travbom innan det första. Efter lite uppmjukning körde jag på över serien några gånger. Han rev ju såklart och jag orkade bara hoppa av en gång, sedan fick han hoppa fast bommarna låg på marken. Han kändes riktigt fin i galoppen efteråt, väldigt lydig och bärig. :)
 
Akkes ben har blivit bättre och jag lyckades med att få kompressen att sitta kvar med hjälp av mycket silvertejp. Penicillinsprutorna har gått hyfsat och den sista han fick i tisdags gick super, han stod jättesnällt. :) I onsdags var vi på återbesök och de tyckte det såg fint ut även om han fortfarande var något svullen. Han behövde inte mer pencillin och vi klarade oss utan "plåster" också. Han var även snäll att lasta, den här gången körde vi med godishink. Syrran stod och skramlade med den i trailern och jag skickade in honom och stängde, supersmidigt. :)
 
Han har fått vattenmassage i fyra dagar nu vilket går ut på att man ska spola benet med vatten i cirkelrörelser. Han fixar det bra och det finns gott hopp om att man kommer att kunna spola honom med slang eftersom han accepterade att bli spolad på benet. Vi har även betat lite varje dag då han inte tycker att hö är så gott. Han är fortfarande lite svullen i benet och idag var han mer svullen strax ovanför kotan men han är inte halt och har ingen feber. Imorgon ska han få åka på bete med Nunne. Veterinären tyckte att vi skulle vänta med att släppa ihop honom med nya hästar lite längre men han rör sig inte i rasthgen tror jag och trivs inte med att vara själv och inte ha något gräs att äta så jag vill att han ska ut på bete så han rör på sig lite mer så svullnaden går ner helt. Egentligen skulle han ha gått på bete på ett annat ställe med två småtjejer men en av dem har gjort sig illa så det blev inget bete där i brist på sällskap. :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0