Hästbad

Idag gick jag upp vid sex för att jag skulle hinna gå och bada vid Skiren med hästarna innan eventuella badgäster skulle hinna dit men eftersom det var molnigt så kändes det inte som att det skulle komma några. 
 
Akke fick börja och när jag tempat honom och sett så att han inte hade feber tog vi på tränset och promenerade iväg. Det gick lite sakta då han är öm i fötterna när han går på grusväg och vassa stenar men han skötte sig bra. När vi kom fram till sjön var det lite läskigt, mest grillplatsen men även vattnet fast bara jag gick före så kom han efter när han fått tänka lite. :) Det var lite konstigt med vattnet men när jag gick i före följde han efter. Han ville gärna gå upp igen ganska omgående men en liten stund fick han allt vara i. Han skrapade lite med frambenen och körde runt med nosen men annars höll han sig lugn. Benet såg bättre ut när vi kom hem så det blir att promenera varje dag nu. Jag ska se om jag kan ordna någon slags tofflor åt honom som vi kan ha när vi är ute och går. 
 
Nunne red jag också bort till Skiren med men han var inte imponerad av att bada. Han gick i utan större protester men ville gärna upp igen och tyckte jag var jättedum som tvingade honom att stå och posa framför vattnet när jag skulle ta kort. Hem tog vi samma sväng som igår fast vi hittade en fortsättning på vägen och kom ut vid Algutsboda istället. Det fanns även en liten mur vid sidan av stigen som vi hoppade även om Nunne gärna hade sluppit. :p
 
Måttligt förtjust :p
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0