26 juli

Det blev aldrig av att åka till hästarna igår men idag var jag där igen. Jag började med Akke som blev tömkörd på ridbanan. Det fungerade ganska bra, lite svårt i vänster varv då han gärna går åt sidan och smiter men han är inte tömkörd sedan någon gång i maj eller juni så då får man vara lite ringrostig. :) Eftersom vi gick upp till stället där vi har alla saker passade vi på att fixa tassarna med. Han har fläkt upp framhovarna så dant så jag filade bort det värsta. Han passade även på att dra iväg med skopan som jag bundit honom i en liten bit... Jag trodde den var tillräckligt tung för att ligga kvar även om han drog men tydligen inte. Som tur var fick han inte panik av att den föjde efter och slutade när jag ptroade på honom. Efter det fick han stå lös när jag fixade hans fötter och det gick bättre än väntat, han vandrade inte omkring speciellt mycket. :) Benet såg också bättre ut och jag lindade honom fram när vi tömkörde. 
 
Nunne fick en skrittur i skogen. Vi provade lite olika vägar men ingen var bra. Den första var sönderkörd och väldigt mjuk, den andra hade de lagt massa sten på och den sista vi provade gick inte så långt. Vi var ute i ungefär 40 minuter i alla fall så det fick duga. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0