23 juli

Idag blev det en ridtur på Nunne och naturligtvis lyckades vi komma iväg när det var som varmast... Vi red ett varv runt hagen först vilket bara tog en kvart. Efter det provade vi banan en snabbis men det var inte så roligt det heller så vi provade en stig på ett kalhygge som vi inte kom så långt på för det låg lite byggnader där och det såg inte ut som om man skulle rida där. När vi kom tillbaka till hagen efter det hade vi ändå varit ute i cirka 40 minuter så det fick räcka. Jag funderade även på om Akke skulle vara kvar i hagen för han struntade totalt i de andra hästarna och såg nästan ut som han skulle hoppa ut ur hagen när vi red iväg. Han och Nunne har verkligen blivit kompisar även om de stod närmare de andra hästarna än vanligt idag.
 
Ardennerstoet som går i hagen gillar dem inte och jagar dem så fort hon får en chans. Jag blev riktigt sur på henne idag när jag skulle ta ut Akke. Vi var kanske 50 meter bort och då skulle hon jaga iväg Akke så jag knäppte loss grimskaftet och motade iväg henne, sedan gick vi ut genom den andra grinden. 
 
Akke verkade lite hängig och jag funderade på om han hade feber, när jag tempade hande han 38.3 men termometern var muppig så jag vet inte. Han hade i alla fall lagt sig ner när jag skulle åka. Benet var lite tjockare idag även om jag tror att det blir bättre när han har rört på sig. Jag ska åka dit tidigt imorgon bitti och om han inte har feber ska vi gå bort till sjön som ligger i närheten och se om han kan tänka sig att bada lite, det skulle nog vara bra för hans ben. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0