12 juli

Akke hade klätt av sig sitt plåster när jag kom till stallet idag så det var bara att gå in och få ett nytt samt lägga om bandaget som hade halkat ner ännu mer. Han var mindre svullen längst ner på benet och jag tyckte att svullnade runt såret också hade lagt sig lite. 
 
Nunne skulle ridas idag med och det blev ett lättare dressyrpass på banan. Han kändes inte helt ren i början, sedan kändes han okej när han blivit lite varm för att sedan kännas halt igen när vi travade av. Jag ska lina honom på måndag och se om han ser halt ut eller om det bara är spänningar som har släppt och det är därför han känns annorlunda. Vi provade hans gamla dressyrsadel idag och den låg ju i jämnvikt men jag tyckte den kändes lite trång så det är nog min som ligger bäst ändå och om han musklar sig kommer den att bli trång om inte annat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0