26 januari

Så var vi tillbaka med barbackaridningen igen. :p Blev sugen på att rida Kärleksstigen idag så det kändes onödigt med sadel. Nunne var verkligen jättemjuk och fin idag så galoppen igår var nog bra för honom. Vi var ut en sväng på sjön idag men inte speciellt långt då jag var rädd att han skulle gå igenom. Det är säkert ingen fara då det har varit kallt länge och det var ett spår upplogat med traktor men jag var nervös ändå. :p Det var dessutom mest skidspår och skridskospår så det kändes säkrast att låta bli att rida där. 
 
Akke var pigg idag... Första varvet med tömkörning runt rasthagen gick hyfsat så jag tog på släpan och tog ett varv till, han lyssnde lite dåligt på mig och skyggade och höll på men sparkade inte mot skaklarna i alla fall. Vid ett tillfälle lyfte han ena benet och fick det på fel sida om skakeln när den låg mot benet på honom men han lyfte tillbaka det direkt innan han gick någonstans så det var lungt. Vi tog bara ett varv med släpan eftersom han var så ofokuserad och tog ett till utan. Vi gick åt "fel" håll idag och det blev en nerförsbacke som han hade väldigt bråttom i. Eftersom det var halt kunde jag inte hålla emot ordentligt så han for iväg i sin egen takt vilket var lite för fort för min smak... Han lyckades dessutom få tungan över bettet så han var väldigt okontrollerbar innan jag fixat till det. Sista varvet drog han iväg med mig två gånger så vi avslutade när jag fått honom att lyssna på mig. Vi ska återgå till promenader med uppfostran nu så tar vi tag i tömkörnigen igen när han har blivit lite lydigare. Han är ju pigg och glad i alla fall och tycker det är roligt att komma iväg från hagen, det är alltid något. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0