25 januari

Idag var veterinären och vaccinerade Akke och tittade samtidigt på hans ben. Hon tyckte inte att benen var något att oroa sig för, det jag har känt var tydligen en blodådra. Det enda var att han var lite svampig i knäna men det kunde mycket väl bero på att han växer. Vaccineringen var inga problem han tyckte det var mycket jobbigare när hon lyfte på hans ben och klämde och kände. :p
 
Jag var ju i stallet redan vid halv två och vaccineringen var klar vid tre så jag passade på att rida när det fortfarande var ljust. :) Vi red bort till andra sidan motorvägen och galopperade. Jag hade faktiskt sadel eftersom det är så svårt att få ridtäckena att ligga kvar med fårskinnspaden och övergjord. :p Nunne var piggelin, ganska lagom bortåt och väldigt pigg hemåt. :) Uppför sista backen orkade jag inte bråka om farten så han fick springa så fort som han ville och då gick det fort. :p Det var någon som blev trött sedan för sista kilometern hem gick det väldigt långsamt och han var rejält svettig också. Jag får väl försöka ta det lite lungt imorgon om han har fått massa träningsvärk. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0