2 januari

Idag var hovis här och verkade mitt lilla monster. Det gick bättre än förra gången även om han var lite stökig men det var nog mest för att han tyckte hovis var lite läskig. Han fick lite mutor när bakhovarna blev verkade och jag tror det blev lite bättre då, han blev ju distraherad om inte annat den lilla gottegrisen. :p Han såg rätt öm ut när han gick ut igen men förhoppningsvis är det bättre imorgon. 
 
När hovis var klar var jag inte alltför sugen på att rida men jag hade cirka 2 timmar att fördriva innan det var dags att släppa in hästarna så det blev en sväng med Nunne i alla fall. I ren lathet blev det banan igen, barbacka den här gången. Det hade fryst på lite så det var ojämnt och hårt så det fick bli ett skrittpass. Han kändes mycket mjukare och finare idag och jag försökte böja igenom honom så mycket som möjligt. Lite trav blev det också men bara några varv, dock kändes han riktigt fin, speciellt i vänster varv. Jag borde rida barbacka oftare för jag sitter mycket bättre då och framför allt så är jag mer medveten om hur min sits påverkar hästen. Med sadel känns det som man kan fuska lite mer med sitsen, gör man det barbacka studsar man bara omkring på ryggen på hästen. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0