Duktig sjukling

Idag har han varit duktig min lilla skrutt. Vi började med att tvätta såret och det var väl inte jättepopulärt men om man tog det väldigt försikigt gick det bra och han verkade till och med tycka det var skönt då det verkade klia lite. Han har ätit helt okej med även om han hade lite svårt att äta äpple, jag fick skära det i småbitar och lägga i krubban för att han skulle få i sig det. Jag tycker det verkar som ha har svårt att öppna munnen och därmed inte får i sig så mycket mat. Jag ändrade om en del bland han baljor med. Han verkar föredra att äta maten lite högre upp så båda baljorna han har i boxen åkte ut i hagen och jag öste ner höet där och han får numera sitt kraftfoder i krubban istället för i hink på golvet. Tidigare i veckan gjorde jag ett hösegel av en presenning och lite balsnöre som han får sitt hö i och det verkar fungera än så länge, han har bara rivit ner den en gång. Penicillinsprutan gick också väldigt bra, han tänkte gå framåt när jag skulle sätta sprutan i kanylen men kom bara något steg sedan stod han snällt tills det var klart. :)
 
Senaste innovationen för att han inte ska dra runt allt hö i boxen. :p 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0