23 december

Det blev stall på kvällen idag trots att jag var ledig. Hade jour under dagen så det kändes dumt att åka till stallet, passade på att slå in julklappar istället. :) 
 
Båda hästarna hade grisat och jag var trött så det var nära att Nunne fick vilodag men jag kände att det ändå var dags att rida igen så Nunne fick gå en sväng på banan. Vi jobbade med ställningen och att ha en bra takt och stort steg. Han kändes riktigt mjuk och trevlig i början men blev lite motspänstigare på slutet, troligtvis blev han trött då jag körde ganska intensivt. Jag var i alla fall ganska nöjd med honom och det känns som att jag har hittat lite nya knappar. :)
 
Akke blev borstad och vi försökte tvätta av såret men jag fick inte upp skorpan så det fick vara, det är nog lugnt med det nu. När han blivit lite renare fick han gå in i sin box och äta mash vilket uppskattades. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0