21 december

Akke är mycket bättre och igår avslutade vi penicillinkuren och han fick det sista som var kvar i metacamflaskan. Bölden verkar ha tömt sig helt, hoppas det i alla fall. Jag har spolat den med koksaltlösning i fyra dagar och det kommer bara lite vätska ur den när man har öppnat upp. Jag ska hålla såret öppet några dagar till så det kan dränera sig mer om det behövs men det ser fint ut. Han har inte varit förtjust i att jag spolat såret. Plexus matte har hjälp oss två gånger. Första gången nöp hon honom i halsen och andra gången bremsade vi, däremellan har jag försökt själv en gång och det slutade med att jag fick göra en provisorisk brems av skyddet till morakniven och ett balsnöre. Idag gjorde jag det själv igen men lånade en brems och det gick super, det svåraste var att få på bremsen på ovillig häst. :p Idag fick han gå med Plexus och Eliot igen och det var lugnt att släppa ihop dem. Nu håller jag tummarna för att han inte har något skit kvar i såret och blir dålig igen. Jag är riktigt sugen på att komma igång igen och få rida lite på skrutten. :) Planen är att börja igen mot slutet av nästa vecka om inget oförutsett händer.
 
Igår kom hovslagaren. Det var en ny den här gången då vår förra inte har möjlighet att komma ut längre. Hon verkar väldigt bra, hon tog inte alls mycket som den förra och såg direkt att han var högre på yttersidan fram och hade en hålvägg bak. Äntligen kanske vi kan korrigera hans inåttåhet lite. Akke skötte sig förövrigt superbra, bara en liten tendens till att stöka och han kunde ha alla fötter på "pidestalen" och bli lite filad på yttersidan av hoven trots att han aldrig gjort det förut. :D
 
Jag hade även Nunne igår men klockan blev åtta innan jag var klar med allt så han fick vila. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0