Slut!

Ja, är lite trött efter två dagar som har gått i ett. Igår var det en del som skulle fixas under dagen och på kvällen körde jag och Nunnes matte iväg hästarna dit de ska bo under kursen. Jag kom hem vid tio och då skulle jag duscha, putsa Akkes träns och packa ner lite kläder då jag bor hemma hos föräldrarna under kursen. Kom väl i säng vid ett och sedan upp igen klockan sju...
 
Idag var första dagen på kursen och vi började med att löshoppa. Akke var duktig och han hoppade en meter som mest. Han fattade nog inte riktigt vad det handlade om men gjorde det bra ändå. Nunne fick också löshoppa lite, vet inte hur högt han fick hoppa, men 120 centimeter tror jag nog i alla fall.
 
Efter lunch tömkörde jag Akke och fick en del bra tips. Det gick riktigt bra och med lite hjälp av en extra långpisk blev det ordentlig fart på honom. :p Nunne fick gå ett dressyrpass. Vi började med lite skänkelvikningar och sedan blev det en hel del galoppjobb. Lite skänkelvikning i galopp och en del förvänd. Han kändes riktigt fin även om han blev lite trött på slutet. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0