Kurs dag 4

Idag fick Nunne börja på morgonen och det blev tömkörning igen. Vi började med övergångar och på slutet flyttade jag på honom. Det gick bra och han blev trött för vi höll på rätt länge. 
 
Akke blev också tömkörd och vi kopplade ihop honom mer på ytter idag. Han skötte sig super om man jämför med tidigare dagar. Han gick ihop i form bitvis och såg riktigt fin ut. Han fick bara trava då galoppen är lite svår men det räckte bra och det kan vara bra att avsluta med ett pass där man inte behöver bråka med honom för bådas skull. 
 
 
Det blev uppsuttet på Akke igen och den här gången skulle vi prova att galoppera ett helt varv runt banan. I första galoppen blev han nog lite sur på min skänkel för jag var på honom en del med den i början men bara vi kom igång gick det bra. Det blev en långsida extra för han ville inte stanna efter kortsidan och jag ansträngde mig inte heller. Det är bättre att de bjuder och vill fram när de är små, lydnaden kan vi ta senare. 
 
 
Nunne fick hoppa på eftermiddagen. Vi hoppade linjer och skulle rida på ett visst antal galoppsprång. Det gick faktiskt riktigt bra och Nunne tyckte det var jättekul eftersom jag satte mer galopp i honom och han fick springa på lite. :) Han stannade två gånger men då kom han fel så det var inget att göra affär av. Nöjd med passet och han kändes riktigt fin när vi började trava. Han höll ihop sig och tramapde på redan från början, tömkörningen gjorde verkligen nytta. Måste börja tömköra honom en gång i veckan tror jag. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig Bebis! :) Var e du på läger? :)

Svar: Hos Kerstin Bindekrans ute på Vikbolandet :)
Thalbaz

2013-08-10 @ 18:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0