Herr knöl

När jag kom till hästarna idag stod min lite för sig själv i skogen så jag trodde att det var något fel på honom. När jag tittade lite närmare hande han en rejäl svullnad mellan mungipan och där han blev sparkad. Jag kom dock fram till att det förmodligen var ett insektsbett för det kliade förfärligt runtomkring och det fanns inga hål och ingen avskalad päls. Han hade ingen feber heller så han fick jobba lite. Vi longerade lite, mest i skritt, och över ett litet hinder några gånger. Det gick faktiskt riktigt bra, han for inte iväg så långt som han brukar kunna och han kunde trava flera varv utan att det blev kaos. :) Jag fick hela tiden ge och ta för att hålla honom kvar på volten och vara supernoga med min position men det fungerade. Hindret var han inte så imponerad av och mot slutet hoppade han inte ens, han klev bara. :p Han fick en ny luva på sig också då han såg besvärd ut av flugorna, en som han förhoppningsvis inte kan fastna med öronen under. :p Örat såg inte lika svullet ut även om det är en liten knöl på mitten och hans ben ser riktigt fint ut. Det är bara utsidan av överarmen som fortfarande är lite svullen. :)
 
Nunne blev också longerad fast med pessoaselen. Han fick skutta över ett hinder några gånger med och det såg riktigt bra ut då. :) Han fick inte hålla på så länge, han blev väl knappt varm men han kan behöva ta det lite lungt efter gårdagen. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0