Hästsemester

Hästarna fick bo kvar över natten för det skulle regna hela natten men på fredag morgon fick de åka hem till mina föräldrar och deras beteshage då Akke är väldigt tunn och måste stödfodras. Jag tycker inte det finns mycket mat på Rödmossen och det går inte att stödfodra med sex andra hästar i hagen. Vi släppte även upp min gamla ponny dit så jag kan rida Nunne utan att ta hem båda hästarna. Det var inte mycket action när vi släppte ihop dem. Det vara bara Akke som fick sig en känga då ponnyn tyckte han var lite närgången och inte hade vett att flytta på sig. 
 
Akke får semester nu tills han lägger på sig igen och Nunne får nog vila veckan ut så Akke hinner bli lite mer kompis med ponnyn och inte försöker smita från hagen om Nunne går iväg. 
 
Någon som gör tappra försök att bli skäck...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0