Vad skulle man göra utan hästar?

Ingen vidare start på den här dagen. Förmiddagen spenderades på sjukhuset där jag fått en tid till slut. Som jag misstänkte hade jag en inflammation i livmodern men det var inte så farligt och det var frivilligt att äta pencillin så jag väntar med det. Skulle få svar på diverse odlingar de tog om några dagar, blir det antibiotika så tar jag det då. Har ju bara lite ont i magen och kanske lite temp men ägar ju ingen febertermometer så jag är lyckligt ovetande om det nu är så; känner mig i alla fall inte speciellt sjuk. 
 
Jag tålde inte riktig läkaren heller, hon var hårdhänt och något med hennes sätt fick mig att bli sjukt irriterad. Tror jag träffat henne en gång förut för några år sedan och det var samma sak då. Som extra bonus hade hon dessutom en praktikant eller något från en vårdcentral som också skulle klämma och känna han med, man kände sig inte alls som en försökskanin eller så... :( Suck, den svenska sjukvården är ju inte den bästa. Man får låta bli att bli sjuk helt enkelt. 
 
Allt blir i alla fall mycket bättre när man varit i stallet, universalbotemedel mot alla sjukdomar. ;p Det hade försvunnit så pass mycket is att det gick att tömköra lite. Skrutten skötte sig jättebra och han såg fruktansvärt nöjd ut när han hade fått på sig träns. Jag vet inte om det berodde på att han fick godis när vi tränsade eller om han bara tyckte det var kul att få göra något dock. :) Han var i alla fall rätt nöjd med att bli tömkörd också. Lite seg var han och en gång vände han runt lite för mycket men det berodde mest på att jag inte var med, annars kunde han både stanna och svänga. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0