Duktig häst idag :)

Det blev lite tömkörning igen och isen håller verkligen på att försvinna nu. Vi kunde faktiskt gå hela varvet runt rasthagen, det var bara mycket is i en sväng och den var så pass mjuk att vi kunde gå där utan att riskera att halka ihjäl oss. :) Vi började med ett varv runt rasthagen för att se hur han uppförde sig för dagen och efter det tog vi på släpan och gick ett varv till då han skötte sig fint. Han var lite vinglig men det berodde mest på bristande framåtbjudning och att jag provade utan nosgrimma igen, den ger lite mer kontroll tycker jag. Släpan brydde han sig knappt om. Han sneglade lite på den när den gled längs med en iskant men annars var det inget konstigt med den. Jag tycker det känns som vi är färdiga med den och det börjar bli dags att jobba mer med vagnen. Med lite tur kan jag kanske få hjälp nästa helg och prova att låta honom dra den om några håller upp skaklarna. :) Jag tror nog att det kommer att bli bättre med vagnen hur som helst då skaklarna kommer högre upp än släpan gör. 
 
Om han fungerar bra med vagnen och det verkar som att han går att köra måste jag se mig om efter en ordentlig sele då den han har inte är bra alls. Den fungerar väl så länge han inte ska dra något tungt och bara på plan mark men bröstan är egentligen för kort, svanskappan har vi inte använt då den var för lång och jag vill helst ha en baksele i vilket fall som helst. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0